Shape ID

Denna fettreducerande behandling är smärtfri och känns som en värmedyna eller en massage med varma stenar.

Behandlingen använder monopolär radiofrekvens som ger riktad uppvärmning till stora och små områden utan att skada huden. Behandlingen bränner fettceller och aktiverar apoptos (celldöd) hos cellerna som sedan transporteras ut ur kroppen via lymfsystemet efter ca 4-6 veckor. Du ser resultat efter ca 8-12 veckor.

De fettceller som är kvar omorganiseras och komprimeras, och fettlagret tunnas gradvis ut vilket minskar fettet i genomsnitt med 24-27%.

Behandlingen stimulerar även kollagenbildning och reparerar bindvävnaden som resulterar i att kroppen stramas upp och formas.

Beroende på tjockleken på det lokala fettet rekommenderas vanligtvis en behandlingskur med 3-5 gånger, med en intervall på 2-4 veckor.

Vem är behandlingen för?

Shape ID är en metod för dig som har fettdepåer som är svåra att få bort av endast kost och träning.

Områden på kroppen som vi behandlar:

• Putmage

• Kärlekshandtag

• Ridbyxlår

• BH valkar

• Dubbelhaka

• Armar mage, kärlekshandtag, armar, höfter, lår och knän

Vem är inte den här behandlingen för?

• Om du är gravid eller ammar

• Undvik användning på buken under menstruation

• Om du har en inflammation, akne eller mer allvarliga hudproblem som eksem, dermatit, hudutslag eller psoriasis

• Om du har en känd värmekänslighet, som termisk urtikaria

• Om hyaluronsyra eller botulinumtoxin har injicerats inom behandlingsområdet de senaste sex månaderna

• Undvik behandling vid högt blodtryck, hjärtsjukdomar, diabetes, epilepsi, hypertyreos, cancer och tumörer

• Vid blodsjukdom

• Undvik behandling om du har kardiovaskulära sjukdomar som tromboflebit och arterioskleros

• Undvik behandling om du har implanterade pacemakers, defibrillatorer eller andra elektroniska enheter

• Undvik behandling om du har metallimplantat, såsom guldtrådsimplantat eller personer med spikar, skruvar eller metallförband

Eftervård

Du kan komma att uppleva uppleva svettning, mild ömhet eller svullnad i det behandlade området under de första timmarna efter behandlingen. Dessa biverkningar liknar vad man kan uppleva efter en massage med varma stenar och är vanligtvis milda. De försvinner normalt inom några timmar och påverkar inte det vardagliga livet.

Vi rekommenderar alltid att göra en konsultation med en av våra hudterapeuter innan du utför din behandling.